PStv - Socialistes de la Llosa de Ranes

dijous, 10 d’abril del 2008

El Grup Municipal del PSPV-PSOE, manifesta:


CECILIA APARICIO PLA; , JUAN FERNANDO LOPEZ AGUSTI; , SALVADOR CISCAR GIMENO; i SALVADOR AGUSTI ESTELLES; , tots ells regidors del Grup Municipal Socialista de l'Ajuntament de la Llosa de Ranes, per mitjà de la present

MANIFESTEN:


1r.- Havent sigut aprovat inicialment pel Ple de la corporació el Pressupost General, en data 05/03/08, per al present exercici, acord que els regidors que subscriuen van votar en contra, i publicat en el Butlletí Oficial de la província de València en data 26/03/2008 núm. 72. Amb un pressupost de 2.717.200€ tant en ingressos com despeses, així com la plantilla de personal i les bases d'execució del mateix.

2n.- Que els sotasignants consideren que el pressupost s'ha confeccionat amb patents deficiències per les quals afirmen que és manifesta la insuficiència dels ingressos amb relació a les despesses pressupostades, la plantilla de personal no s'ha aprovat prèviament per Comissió Paritària, no es contempla la deguda consignació del Patrimoni Municipal del Sòl, així com no s'han facilitat les dades de l'estat d'execució a 31 de desembre del 2007.

3r.- Que l'Artº 150.1 de la Llei Reguladora de les Hisendes locals establix que aprovat inicialment el Pressupost General, s'exposarà al públic, previ anunci en el Butlletí Oficial de la província, per quinze dies, durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple, sent la finalització del termini d'acord amb la publicació realitzada el pròxim 10 d'abril.

4t.- Que segons allò que s'ha regulat en l'art. 63.1.B , podran impugnar els actes i acords de les entitats locals que incórreguen en infracció de l'ordenament jurídic, els membres de les corporacions que hagueren votat en contra de tals actes i acords.

En virtut d'això. Contra l'acord d'aprovar inicialment el Pressupost General per al present exercici i estant dins del termini d'exposició al públic, presenten les següents RECLAMACIONS PRÈVIES basant-se en les següents:

AL·LEGACIONS:

PRIMERA.- L'estat d'Ingressos del Pressupost contempla la quantitat de 137.463€, en concepte d'ingressos per la venda de PATRIMONI MUNICIPAL DEL SÒL. El mateix inclou un informe de la secretària – Interventora que establix l'obligació de l'Ajuntament de destinar estos ingressos en la conservació i ampliació del Patrimoni Municipal del Sòl. En canvi en este pressupost es destina esta quantitat com a despesa corrent per a l'execució de GESPA ARTIFICIAL, per al Camp de Futbol Municipal, no sent el cas la compra dels terrenys per a una nova instal·lació esportiva, sinó la inversió en un bé tangible del qual existix amb anterioritat la titularitat municipal del citat immoble. Per tant la possible despesa computada en el present exercici no contempla el que establix la Llei d'adquisició i conservació del Patrimoni Municipal. Tenint en compte que hi ha diferents ajudes i subvencions per a la realització d'estes instal·lacions en tots els àmbits de les tres administracions, com són la Diputació, Generalitat o el propi Estat per a la realització i materialització d'estos projectes.

Cal destacar que la Llei Urbanística Valenciana (LUV), establix quines són les prioritats per al destí del PMS, com poden ser l'adquisició de terrenys preferentment per a la construcció de VPO des de la iniciativa pública, que en el cas d'este Ajuntament en els últims anys no s'ha construït cap i és una demanda i reivindicació dels ciutadans i ciutadanes de la Llosa de Ranes i sobretot de les famílies amb rendes més baixes i que no poden adquirir una vivenda davant de la falta d'oferta per part d'este Ajuntament.

Al mateix temps hi ha jurisprudència a este efecte i diferents sentències que vénen a avalar esta tesi sobre el destí del PMS en els ajuntaments, sent sentències a destacar la següent relació en què S'ANUL·LEN els PRESSUPOSTOS MUNICIPALS, per no reinvertir en el Patrimoni Municipal del Sòl l'import de l'alienació dels seus béns: “Tribunal Suprem Sala Contenciosa Administratiu Secció 5a, Sentència de 2 de novembre 2001; Tribunal Suprem Sala Contenciosa – Administratiu Secció 5a Sentència de 2 de novembre de 1995; Tribunal Superior de Justícia de Madrid, Sala Contenciosa – Administratiu Secció 2a Sentència de 3 de juny del 2004.”

SEGONA.- També en el present Pressupost objecte d'esta RECLAMACIÓ, s'incrementa la Plantilla de Personal, sense comptar amb l'aprovació prèvia per part dels representants Sindicals i Polítics en la pertinent Comissió Paritària, on es deriven de forma prèvia a l'aprovació inicial totes les qüestions relatives en matèria de personal, portant a l'aprovació del Plenari sense el pertinent consens ni informació relativa ni als treballadors funcionaris i laborals les diferents propostes en matèria d'increment de personal.

TERCERA.- Quant a la informació facilitada per part de la secretària – Interventora s'omet el detall de l'EXECUCIÓ DEL PRESSUPOST DE 2007, argumentat per a no facilitar la mateixa, que l'execució del pressupost es troba liquidada a 30 de juny del 2007, quan deuria estar formalitzada la mateixa a 31 de desembre per a poder analitzar i aprovar adequadament i assentar les bases del pressupost per mitjà de dades reals ja que l'execució del mateix és la mostra de la gestió realitzada i de les previsions materialitzades en la voluntat real de l'execució del mateix. Igual que no es detalla en l'informe de la secretària – Interventora el deute viu de l'Ajuntament sent imprescindible esta informació.

QUARTA.- No s’ha consignat cap partida pressupostària per tal d’atendre la conservació dels locals municipals, quant en el 2007 es destinaven 3.500 euros.

CINQUENA.- En el capítol VII de despeses, torna ha nó aparèixer l’aportació a l’Església parroquial, ja en l’exercici anterior es va haver de fer una modificació en el Ple de 29 de novembre de 2007 per tal d’esmenar esta deficiència.

SISENA.- No hi ha prevista cap partida pressupostària per tal d’atendre la conservació del nou institut.

SETENA.- Tampoc s’atén la nova A.P.A. del nou institut.

VUITENA.- En el capítol IV hi ha una partida genèrica per a les associacions, que afecta a unes i no a altres que mantenen les subvencions nominals, manifestant l’alcalde en el Ple de l’aprovació inicial dels pressupostos, que es vol crear una ordenança per tal de regular les subvencions en el 2008, esperem que atenent la Llei General de Subvencions 38/2003, creguem que es deuria deixar en este exercici les subvencions com l’any anterior i convocar a les associacions per a explicar la nova situació i que pugen preparar les seves propostes i projectes per al pròxim exercici.

Per tot això, SOL·LICITEM, que s'accepten les al·legacions presentades en la present RECLAMACIÓ PRÈVIA, per ser ajustades a dret revocant l'aprovació dels Pressupostos municipals per a l'Exercici 2008 de l'Ajuntament de la Llosa de Ranes, retornant de l’expedient a l’òrgan que l’ha elaborat i la seva reelaboració tenint en compte les reclamacions que hi hem formulat.


En la Llosa de Ranes, a 08 d'abril, de 2008

Cecilia Aparicio Pla Juan Fernando Lopez Agusti

Salvador Agusti Estelles Salvador Ciscar Gimeno

SR. ALCALDE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE LA LLOSA DE RANES.

1 comentari:

Anònim ha dit...

on es pot veurer el document dels presupostos que ha aprovat l'ajuntament de la llosa de ranes?
gàcies